Suositut tekstit

lauantai 28. toukokuuta 2005

Maailmojen sota

Nyt taidan keskittyä lukemaan Maailmojen sotaa. Viime kerrasta onkin jo aikaa. Pääsiäisenä tunnetusti olin MK:n luona ja katsoimme yhdessä töllöstä elokuvan "Mars hyökkää", jonka juonen suuret linjat noudattivat yllättävän selkeästi Maailmojen sodan tapahtumia. Itse asiassa kirjoittaessani Maailmojen sota -hakusanaa iirinkieliseen tähtitiede-ensyklopediaani (tuumin - David Darlingilta vaikutteita saaden - että siihen voisi sisällyttää jonkin verran hakusanoja myös tärkeimmistä scifigenreistä ja niiden suhteesta tieteeseen, sitä paitsi minulla oli jo hakusana Star Trekin poimuajosta) totesin, ja sillä kannalla olen edelleenkin, että "Mars hyökkää" on luokiteltava ihan yksiselitteisesti Maailmojen sodan yhdeksi filmatisoinniksi.

1 kommentti:

  1. Minä olen tainnut joskus lukea tuon. Siitä tuli joka tapauksessa mieleen Avaruuden Tarzanit, joista joskus ennen kirjoitit. Luin ne pienenä ja ryhdyin lukemaan niitä uudestaan isona netistä alkuperäisteoksina. Hyvin pian kyllästyin niiden lukemiseen, sillä Tarzakkien (vai mitä ne oli) yhteiskuntarakennetta ei juuri enää ensimmäisten kirjojen jälkeen kuvailtu. Päähenkilöiden rakkaustarinakaan ei jaksanut kiinostaa.

    Todella hyvän roolipelin avaruuden tarzanin maailmasta kyllä saisi.

    VastaaPoista

Kommentit on suljettu. Jos ajattelit kirjoittaa tänne jotain paskaa, niin tiedoksesi: siitä ei tule mitään nyt eikä koskaan.

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.