Peräreikäpuolueen ihmiskura vetäisi liejut käsilleen hiljattaisen seksuaalirikoksen johdosta, koska siitä on epäiltynä joukko tummaihoisia. Kyse on siitä pahemmasta seksuaalisesta väkivallasta. Sitä vastoin valkoihoinen seksuaalinen väkivalta nyt vain on parempaa. Niin paljon parempaa, ettei se ole seksuaalista väkivaltaa ollenkaan, siinä vain valkoinen mies harjoittaa omistusoikeuttaan hänelle ja hänenlaisilleen kollektiivina kuuluviin valkoisiin suomalaisiin naisiin.
Det drägg som bland annat befolkar Sannfinnarnas parti sprutade sig på händerna när det begicks ett krasst sexualbrott i Uleåborg, eftersom det är en massa mörkhyade misstänkta som anhölls. Det rör sig om vad vi kallar värre sexuellt våld. Bättre sexuellt våld är det som begås av ljushyade. Egentligen är det inget sexuellt våld alls, det går bara ut på att den vite mannen utövar sin äganderätt till de vita finska kvinnorna, som kollektivt tillhör honom och hans gelikar.
Kannattaa seurata tämän tapauksen tutkinnan etenemistä. Toistaiseksi tässäkin on kyse siitä, että epäiltyinä on suuri joukko ulkomaalaistaustaisia nuorukaisia. Se ei tarkoita vielä, että kaikki olisivat syyllisiä tai että asia olisi mennyt kuten äärioikeisto uskottelee sen menneen. Ei olisi ensimmäinen kerta, että moraalipaniikille esitetyt perusteet kuivuvat kokoon, kun rikostutkinta pääsee vauhtiin ja tapauksen tosiasiat paljastuvat.
Det lönar sig att följa med hur det i fortsättningen går med brottsutredningen ifråga. Hittills har det rört sig om att ett gäng utländska ynglingar är misstänkta. Det betyder inte att alla är misstänkta eller att historien gått som extremhögern påstår. Det skulle inte vara första gången grunderna för moralpaniken försvinner när rannsakningen väl kommit i gång och avslöjat fakta bakom fallet.
Kun rasistit ulisevat raiskaustilastoista, kyse on aina epäiltyjen tilastoista, koska epäily lankeaa useammin maahanmuuttajien päälle. Epäilty voi olla syytönkin, ja usein onkin sellaisissa tapauksissa, joissa poliisi varmuuden vuoksi pidättää kaikki sopivan väriset tyypit rikoksen tapahtumapaikan läheltä. En nyt rupea tässä yhteydessä paheksumaan poliisin menettelytapoja, tämä vain on käytännön tosiasia, johon poliisilla on asiallisiakin syitä.
När rasister bölar om våldtäktsstatistiker är det alltid frågan om misstänkta, eftersom misstankarna av olika skäl oftare gäller invandrare. En misstänkt kan vara oskyldig och är det också i de fall då polisen för att vara på säkra sidan anhåller alla killar med lagom mörk hudfärg som befinner sig tillräckligt nära brottsplatsen. Jag tänker inte ogilla polisens metoder i det här sammanhanget, det här är bara ett praktiskt faktum och kan ske av sakliga skäl.
Sen sijaan että hössötetään vain maahanmuuttajien seksuaalisesta väkivallasta, olisi syytä pohtia muitakin seksuaaliseen väkivaltaan taipuvaisempia ryhmiä uhkina naisrauhalle. Esimerkiksi miehiä, jotka tunnetusti tekevät ylivoimaisesti suurimman osan seksuaalirikoksista. Tai vaikka työväenluokkaisia ja alaluokkaisia henkilöitä, jotka hekin ovat keskiarvoa todennäköisempiä raiskaajia (ja joiden raiskaajuudesta puhuminen suututtaa kivasti kaikkia keskiluokkaa demonisoivia vasemmistolaisia). Itse asiassa maahanmuuttajien kohonnut raiskaajuusriski johtunee lähinnä siitä, että heillä on riski valua alaluokkaan ja omaksua sen arvot. Suomenkieliset (verrattuna ruotsinkielisiin siis) syyllistyvät samoin keskiarvoa todennäköisemmin raiskauksiin, vaikka yhteiskuntaluokka otettaisiin laskuissa huomioon. Maahanmuuttajanuoret kannattaisi siis sosiaalistaa ruotsinkielisiksi.
I stället för att göra ett stort nummer av invandrarnas sexuella våld skulle det löna sig att reflektera över andra grupper som har högre risk att begå sexualbrott som ett hot mot kvinnofriden. En sådan grupp är män överhuvudtaget, ty de flesta sexualbrottslingar är män. Eller arbetar- och underklass, ty representanter för dessa samhällsgrupper begår fler våldtäkter (ett faktum som man gärna kan utnyttja till att irritera vänstern, som rituellt demoniserar medelklassen). Det är faktiskt möjligt att förklara invandrarnas högre våldtäktsrisk med att de svävar i faran att rutscha ned i underklassen och uppta dess värderingar. Finsktalande gör sig likaså mer sannolikt skyldiga till våldtäkter än svensktalande, trots att man beaktar samhällsklassen. Det skulle sålunda löna sig att assimilera invandrarungdomarna till finlandssvenskarna.
No niin, minkähän puolueen riveistä löytyy suomenkielisiä työväen- ja alaluokkaisia miehiä erityisen paljon? Mikähän puolue pyrkii etupäässä puhuttelemaan tätä ryhmää? Aivan oikein. Ja sen mukaisesti puoluetoimistolla on hommissakin raiskaajana ansioitunut mies, ihan työmiehen työnimikkeellä.
Låt oss sen fråga, vilket politiskt parti som hyser särskilt många finsktalande män av arbetar- och underklass och som också försöker tilltala just den här gruppen. Precis. Och på partibyrån arbetar det en man som dömts för våldtäkt, t o m med yrkesbeteckningen "arbetskarl".
Eikä hän todellakaan ole mikään poikkeus, sillä esimerkiksi viime kuntavaalien aikoihin paljastui, että jonkin pohjalaisen kunnallisjärjestön ehdokkaana oli lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä tuomion saanut mies, jolla oli valtava rikosrekisteri muutenkin. Persut tietysti kiistivät tienneensä asiasta, kuten aina. Todennäköisemmin kyse oli siitä, että persuja (ja äärioikeistoa yleisemminkin) on mahdotonta selkeästi erottaa rikollisesta alamaailmasta (persujen eduskuntaryhmässä on miehiä, jotka ovat valokuvauttaneet itseään järjestäytyneen rikollisuuden edustajien kanssa), eli se porukka, joka nauttii paikallisten puolueaktiivien luottamusta ja pääsee heittämällä ehdokkaaksi, koostuu pitkälti taparikollisista. Ja rikollisen alamaailman käsitykset naisten oikeuksista ovat yleisessä tiedossa.
Och han utgör minsann inget undantag, för vid senaste kommunalval visade det sig att en av kandidaterna någon österbottnisk kommunalorganisation för partiet hade utnämnt råkade vara dömd barnskändare med långt brottsregister. Sannfinnarna påstod, som vanligt är, att de inte vetat någonting om saken. Mer sannolikt är att det inte ligger någon tydlig skiljelinje mellan sannfinnarna (eller extremhögern i allmänhet) å ena sidan och den kriminella undre världen å andra sidan: vissa sannfinska riksdagsledamöter har t ex låtit sig fotograferas tillsammans med representanter för kriminella organisationer. De som åtnjuter lokala partiaktivisters förtroende och får ställa upp som kandidater bara de vill är till största delen vanebrottslingar. Och vi vet ju mycket väl hurdan kvinnosyn vanebrottslingar har.
Persut ottavat ehdokkaikseen sellaisia, joita pitävät "hyvinä jätkinä", ts. joilla on persuille ominaiset tavat ja maneerit. Käytännössä se tarkoittaa, että heillä on ammatti- ja taparikollisten tapakulttuuri. Intelletkujen ja lehtisenttarien pitäisi lopettaa persujen ym. äärioikeiston "nationalismi"-puheiden ottaminen vakavasti ja lähteä siitä, että rasistisessa populismissa on aina kyse rikollisen alaluokan yrityksestä soluttautua poliittiseen päätöksentekoon.
Sannfinnarna accepterar som kandidater de som de ser som "reko killar", som alltså har typiskt sannfinska vanor och manér. I praktiken betyder det att de utmärker sig med yrkes- och vanebrottslingars manér. Halvkokta intellektuella och tidningsmurvlar borde sluta ta på allvar extremhögerns svammel om "nationalism" och utgå från att rasistisk populism alltid är den kriminella underklassens försök att infiltrera politiskt beslutsfattande.
Mitä sitten tulee persujen propagandassa kammottuihin maahanmuuttajien tekemiin puskaraiskauksiin, tosiasia on, että tyypillinen (kantaväestöön kuuluvan tekemä) alaikäiseen kohdistuva seksuaalirikos on pitkäaikainen hyväksikäyttö, johon kuuluu oleellisesti, että alaikäinen on uhkailulla, mielistelyllä, viinalla ja/tai huumeilla vietelty asianomaisen "tyttöystäväksi", jolloin tyttöön kohdistuu jatkuvaa ja toistuvaa seksuaalista väkivaltaa. Puskaraiskaus on seksuaalisena väkivaltana tehotonta, osaamatonta ja amatöörimäistä, koska puskaraiskaajalla on iso riski jäädä kiinni. Mutta nuo kotimaisten jammujen rikokset saattavat kokonaan jäädä paljastumatta.
Vad sen gäller de överfallsvåldtäkter begångna av invandrare som sannfinnarna gör ett så stort nummer av i sin propaganda, faktum är att ett typiskt sexualbrott mot en minderårig (alltså begått av en representant för majoritetsbefolkningen) är långvarigt utnyttjande: den minderåriga har genom hotelser, smicker, sprit och/eller knark förförts till att bli "flickvän" åt antastaren, vilket innebär kontinuerliga och upprepade sexuella övergrepp. Överfallsvåldtäkter är en ineffektiv, okunnig och amatörisk form av sexuellt våld, eftersom förövaren har väldig risk att åka fast. Men de brott som inhemska tjusare av småflickor begår förblir ofta ostraffade.
Tuossa tuttujen kesken muisteltiin juuri vanhojen "hyvien" monikulttuurisuutta edeltävien aikojen seksuaalitapoja yhteisessä alkukotimaakunnassamme, ja siihen aikaan meininki oli se, että savolaisten pikkupaikkojen japsiautoilla ajelevat kolmekymppiset hurmurit pitivät tyttöystävinään tuskin rippikouluikään päässeitä pikkulikkoja, usein tuttujen miesten (vaikkapa metsästyskaverien) tyttäriä. Kun koko kansan Teuvo Hakkarainen hiljattain piti kotikylän juuri ja juuri täysi-ikäistä neitoa kännikuskinaan ja uhosi vievänsä tytön vihille, kyse oli luultavasti samantyyppisestä ilmiöstä. Rikokseen Teuvo ei toki syyllistynyt, ainoastaan mauttomuuteen.
En kompis påminde mig nyligen om hur sexvanorna såg ut i landskapet där vi båda växte upp när den där "hemska" mångkulturen inte ännu gjort sig gällande. På den tiden var det typiskt att trettioåriga raggare i japanska bilar på små savolaxiska order hade flickvänner som knappast ens hade gått ut skriftskolan - ofta var det frågan om döttrar till deras bekanta, t ex från jaktklubben. När Teuvo Hakkarainen, en savolaxisk man av folket om någon, nyligen lät sig fylleskjutsas av en med nöd och näppe myndig flicka från hembyn och hotade gifta sig med henne rörde det sig antagligen om något liknande. Något brott gjorde sig Teuvo visst inte skyldig till, bara smaklöshet.
Jos tummaihoiset puskaraiskaajat ovatkin ihan hirveä uhka naisten ja tyttöjen turvallisuudelle, sellaisia eivät ilmeisesti ole keski-ikäiset veljekset, jotka paneksivat toistensa teinityttäriä pitäen heitä jonkinlaisena seksipoolina; eivät liioin uususkontoihin tai hörhölahkoihin kuuluvat valkoihoiset aikuiset, jotka käyttävät organisoidusti alaikäisiä uskonsisaria hyväkseen. (Kumpikaan esimerkki ei ole minun keksintöäni. Voisin mainita myös, mitä uskonlahkoja tarkoitan, mutta en mainitse, koska synnintekijöitä löytyy sekä vapaakirkoista, herätysliikkeistä että samaranganasutradhara-sarjan itämaisuusyhdistyksistä.) Hehän ovat valkoisia, siis hyviä raiskaajia; ja koska he valmentavat lapsensa pitämään perheensisäistä seksiä normimeininkinä, nämä eivät kärsi, koska eivät ymmärrä heille tehtävän mitään väärää.
Om mörkhyade våldtäktsmän i buskarna är ett hemskt hot mot kvinnors och flickors säkerhet, behöver man däremot tydligen inte vara oroad när medelålders bröder ligger med varandras tonårsdöttrar och behandlar dem som någon sorts pool av sexpartners; eller när ljushyade vuxna medlemmar i new age-religioner eller korkade kristliga sekter organiserat utnyttjar minderåriga trosfränder. (Varken det ena eller det andra exemplet är påhittat. Jag kunde också nämna de sekter jag avser, men det gör jag inte, för dylika syndare hittar man både i frikyrkor, väckelserörelser och allehanda samaranganasutradhara-föreningar som ägnar sig åt österländsk visdom.) Som vita våldtäktsmän är de goda våldtäktsmän, och när de gromnar sina barn till att se sex inom familjen som någonting normalt, lider barnen inte, eftersom de inte förstår vad man åsamkar dem.
Kyynisenä miehenä olen hiukkasen sillä kannalla, että tämä maahanmuuttajien leimaaminen seksihulluiksi on pitkälti juuri tuollaisten kotimaisten lastenraiskaajien etu ja tapa kääntää huomio pois itsestään. Aivan samasta syystä olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että äänekkäimmät profeministimiehet (alkaen ruotsalaisesta Kapten Klänningistä, tasa-arvotyön sankarista, joka putosi korkealta ja syvälle) ovat todennäköisesti omia jälkiään umpeen lakaisevia seksirikollisia tai vaimonhakkaajia.
Som den cyniker jag är tycker jag att det här med att brännmärka invandrare som sexgalningar ligger i inhemska barnskändares intresse och är deras sätt att vända uppmärksamheten åt annat håll. Av precis samma skäl har jag länge tyckt att de mest högljudda "feministvänliga" männen (med den ökände Kapten Klänning i spetsen) sannolikt är sexbrottslingar eller misshandlar sin fru och försöker sopa igen spåren efter sig.
Äänekäs ritarilliseksi heittäytyminen on epäilyttävää verhottiinpa se sitten oikeistopopulismiin tai vasemmistoliberaaliin profeminismiin. Kyllä minusta naiset saavat olla feministejä ja ajaa ao. aatteen puitteissa asiaansa (ja arvostankin suuresti esimerkiksi niitä nuoria maahanmuuttajanaisia, jotka nyt ovat organisoituneet vastustamaan sekä omien yhteisöjensä sisällä tapahtuvaa että koko yhteiskunnassa esiintyvää seksuaalista väkivaltaa), ja pidätän oikeutenani ilmaista tukeni ja solidaarisuuteni silloin kun minusta siltä tuntuu. Mutta en pidä velvollisuutenani ilmoittautua profeministimieheksi, koska se on juuri samaa ritarillisuudella pätemistä, jolla myös äärioikeisto (varsinainen joukko naisia vihaavia hyväkkäitä) yrittää poimia pisteitä.
Att öppet briljera med ridderlighet väcker mina misstankar oberoende av huruvida detta motiveras med högerpopulism eller med vänsterliberal feministvänlighet. Visst tycker jag att kvinnor får vara feminister för att främja sin sak (och jag hyser stor vördnad t ex för de unga kvinnor av invandrarbakgrund som besjälade av feminism organiserat sig för att bekämpa sexuellt våld både inom sina respektive etniska grupper och i samhället i allmänhet), och jag förbehåller mig rätten att uttrycka stöd och solidaritet när det så känns. Men det är inte min plikt att vitt och brett förkunna vilken stor vän till feminister jag är, ty det är precis samma demonstrativa ridderlighet som extremhögern (vars kvinnofientlighet är uppenbar) försöker plocka poäng med.
Kun nyt viritetään keskustelua siitä, miten voitaisiin estää maahanmuuttajanuorukaisten tekemiä seksuaalirikoksia, siinä vain kehystetään asia tavalla, joka antaa äärioikeistolle mahdollisuuden esiintyä ritarillisena. Ritarillisuudella ei kuitenkaan tulisi olla mitään roolia yhteiskunnassa, jossa pyritään tasa-arvoon. Sen sijaan kannattaisin sellaista asennetta, että naisten annetaan itse puolustaa omia oikeuksiaan, koska he ovat riittävän vahvoja ja kyvykkäitä huolehtimaan niistä.
När man nu uppmuntrar till diskussion om hur man kunde förebygga sexualbrott begångna av unga invandrare, är det bara en frågeställning som erbjuder extremhögern en möjlighet att demonstrera sin ridderlighet. Ridderlighet behövs dock inte alls i ett samhälle som eftersträvar likaberättigande. I stället skulle jag hellre säga att kvinnor helst bör tillåtas försvara sina rättigheter själva, eftersom de är tillräckligt starka och kapabla att göra så.
Älkääkä edes ottako puheeksi urheilumaailman seksuaalikulttuuria minun kanssani - niitä aikuisten setien urheilujoukkueiden voitonjuhlia, joissa paikalle lapsellisuuttaan saapuneilta, joukkuetta ihailevilta teinitytöiltä ei kysytä lupaa vaan käydään kalu ojossa kimppuun kuin sika limppuun. Niistäkään ei tietenkään nouse mikään moraalinen paniikki, koska urheilijat ovat eliittiä, rälssiä ja meitä kaikkia muita parempia ja heillä on oikeus rikkoa lait ja asetukset ja moraalisäännöt.
Och ta inte ens upp sexualkulturen i idrottsvärlden - de där segerfesterna för vuxna mäns idrottslag där de tonårsflickor som av ren barnslighet vill beundra sina hjältar och blir våldtagna av dem. Dylika incidenter leder aldrig till någon moralpanik, eftersom idrottsmännen är elit, frälse och förmer än vi andra och sålunda tillåts bryta mot lagar, förordningar och moralregler.
Muuten: miksiköhän raiskauksen uhreiksi joutuvat maahanmuuttajanaiset ovat mediassa ja julkisessa keskustelussa täysin näkymättömiä, varsinkin jos raiskaaja on kantaväestöä? Maahanmuuttajanaisen riski joutua seksuaalirikoksen uhriksi on moninkertainen kantaväestön edustajaan verrattuna, mutta hyvin harvoin siitä on kirjoitettu mitään lehdissä - näkyvin muistamani tapaus on ollut erään venäläisen marjanpoimijatytön raiskaus Savossa.
En sak till: varför är de invandrarkvinnor som våldtagits helt osynliga i medierna och i den offentliga diskussionen, särskilt om våldtäktsmannen representerar majoritetsbefolkningen? Invandrarkvinnorna har mångdubbel risk att bli offer för sexualbrott, men det är mycket sällan det har stått någonting om detta i tidningarna - den synligaste incident jag kommer ihåg handlade om en kvinnlig bärplockare från Ryssland som våldtagits i Savolax.
Persujen venäläismielisyydestä: https://panunuusiblogi.blogspot.com/2024/02/linkkikokoelma-persujen.html https://panuhog.blogspot.com/2024/08/persut-yrittavat-edelleenkin-sensuroida.html
lauantai 15. joulukuuta 2018
torstai 13. joulukuuta 2018
Władysław Frasyniuk tuomiolla taas - Władysław Frasyniuk inför rätta igen
Ensimmäisiä koskaan puolaksi lukemiani kirjoja oli Konspira, kokoomateos, joka sisälsi mm. Władysław Frasyniuk -nimisen Solidaarisuus-aktivistin kokemuksia kommunistihallinnon salaisen poliisin kynsissä. Nyt samainen Frasyniuk on joutunut Puolan uuden autoritaarisen hallinnon vangitsemaksi ja poliittiseen oikeudenkäyntiin. Vanha kommunistivalta on siis palannut takaisin, vain aatteen nimi on toinen.
En av de första böcker jag någonsin läst på polska hette Konspira och var en liten samlingsvolym som bl a innehöll Solidaritetsaktivisten Władysław Frasyniuks upplevelser i klorna på den kommunistiska hemliga polisen. I dag står samme Frasyniuk inför rätta: han har arresterats av den nya auktoritära regimen och underkastas nu politisk skenrättegång. Den gamla kommunistmakten har återupprättats, bara ideologin har bytt namn.
En av de första böcker jag någonsin läst på polska hette Konspira och var en liten samlingsvolym som bl a innehöll Solidaritetsaktivisten Władysław Frasyniuks upplevelser i klorna på den kommunistiska hemliga polisen. I dag står samme Frasyniuk inför rätta: han har arresterats av den nya auktoritära regimen och underkastas nu politisk skenrättegång. Den gamla kommunistmakten har återupprättats, bara ideologin har bytt namn.
maanantai 10. joulukuuta 2018
Markus Mustajärven hölmöily - Markus Mustajärvis tokenskaper
Kun yhteiskunnan pohjasakalle järjestettiin julkiset ryyppyjuhlat (tarkoitan siis ns. linnan juhlia, joiden nimi yllättävää kyllä ei viittaa vankilaan), niin tietysti jonkun piti hoipparoida sieltä sössöttämään jotain eduskuntatalon edessä moikaavalle ja öyhöttävälle äärioikeistolaiselle roskaväelle. Nimittäin Vasemmistoliiton kansanedustaja Markus Mustajärven. Hän kuulemma julisti rajakkijengille olevansa isänmaallinen vaikka ei ollutkaan asioista samaa mieltä törkimysten kanssa.
När det anordnades ett offentligt supkalas åt samhällets bottensats (den s k balen på slottet), var det oundvikligt att ett av fyllona raglade ut för att hålla ett läspande tal för det högerextrema slödder som samlades utanför riksdagshuset för att väsnas och skräna. Fyllot var Markus Mustajärvi, en av Vänsterförbundets riksdagsledamöter. Han lär ha försökt förklara för halvnazisterna att han var en fosterländsk människa trots att han kanske inte var enig om allting med dessa odågor.
Roskaväeltä ei varmasti jäänyt huomaamatta tämän tempun luonne nimenomaan äärioikeistolle nöyristelynä. Kun äärioikeisto syyttelee koko muuta maailmaa epäisänmaallisuuden puutteesta, väärä asenne on ehdottomasti mennä vasiten todistelemaan sille omaa isänmaallisuuttaan. Siinä nimittäin tulee käytännössä myöntäneeksi äärioikeistolle oikeuden määritellä sen, mitä isänmaallisuus on ja kuka on isänmaallinen. Lainkuuliaisilla kansalaisilla ei ole mitään velvollisuutta antaa tällaisia etuoikeuksia terroristeille ja rikollisille, joiden tavoitteena on Suomen itsenäisyyden tuhoaminen perkeleellisen Venäjän avustuksella.
Det undgick säkert inte pöbeln att Mustajärvi här förödmjukade sig för den. När extremhögern hela tiden beskyller alla andra för bristande fosterländskhet, är det fel attityd att särskilt gå och bedyra sin egen fosterländskhet för den. Då ger man nämligen extremhögern privilegiet att definiera vad fosterländskhet är och vem som är fosterländskt. Laglydiga medborgare har ingen plikt att dela ut sådana här privilegier till terrorister och brottslingar som törstar efter att förstöra Finlands självständighet med tillhjälp av det djävulska Ryssland.
När det anordnades ett offentligt supkalas åt samhällets bottensats (den s k balen på slottet), var det oundvikligt att ett av fyllona raglade ut för att hålla ett läspande tal för det högerextrema slödder som samlades utanför riksdagshuset för att väsnas och skräna. Fyllot var Markus Mustajärvi, en av Vänsterförbundets riksdagsledamöter. Han lär ha försökt förklara för halvnazisterna att han var en fosterländsk människa trots att han kanske inte var enig om allting med dessa odågor.
Roskaväeltä ei varmasti jäänyt huomaamatta tämän tempun luonne nimenomaan äärioikeistolle nöyristelynä. Kun äärioikeisto syyttelee koko muuta maailmaa epäisänmaallisuuden puutteesta, väärä asenne on ehdottomasti mennä vasiten todistelemaan sille omaa isänmaallisuuttaan. Siinä nimittäin tulee käytännössä myöntäneeksi äärioikeistolle oikeuden määritellä sen, mitä isänmaallisuus on ja kuka on isänmaallinen. Lainkuuliaisilla kansalaisilla ei ole mitään velvollisuutta antaa tällaisia etuoikeuksia terroristeille ja rikollisille, joiden tavoitteena on Suomen itsenäisyyden tuhoaminen perkeleellisen Venäjän avustuksella.
Det undgick säkert inte pöbeln att Mustajärvi här förödmjukade sig för den. När extremhögern hela tiden beskyller alla andra för bristande fosterländskhet, är det fel attityd att särskilt gå och bedyra sin egen fosterländskhet för den. Då ger man nämligen extremhögern privilegiet att definiera vad fosterländskhet är och vem som är fosterländskt. Laglydiga medborgare har ingen plikt att dela ut sådana här privilegier till terrorister och brottslingar som törstar efter att förstöra Finlands självständighet med tillhjälp av det djävulska Ryssland.
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)