Saksan Magdeburgissa sauditaustainen autohurjastelija runttasi hengiltä ainakin kaksi ihmistä ja kolhi kymmeniä. Saatan kuvitella, kuinka siittimet Hommafoorumilla kovenivat ja iskivät kumahtaen pöydän alapintaan niin että se otti ja lähti levitoimaan. Millaiset nettirasismin orgiat he tästä järjestäisivätkään!
I tyska Magdeburg var det en fartdåre av saudisk härstamning som körde över tiotals människor, varvid åtminstone två dog. Jag kan tänka mig hur penisarna på det högerextrema webbforumet Homma hårdnade och slog mot bordets undersida så det dånade och bordet flög iväg. Nu skulle det minsann bli en riktig orgie av internetrasism!
Sitten osoittautuikin, että kyseinen herra olikin saksalaisen äärioikeiston saudivahvistus, joka kannatti AfD-puoluetta. Ihan oikeasti käy sääliksi persuja ja muuta suomalaista äärioikeistoa, jolle vilautettu mehevä herkkupala tempaistiin näin julmalla tavalla pois ulottuvilta.
Sen visade det sig att gentlemannen ifråga var en saudisk invandrare som anslutit sig till den lokala extremhögern och var anhängare av partiet Alternative für Deutschland. Jag tyckte faktiskt på riktigt synd om sannfinnarna och annan finsk extremhögern, som gick miste om en snaskig läckerbit.
Leikki sijansa saakoon, mutta tässä nähdään taas, että terrorismi ei ole hirveän tiukasti sidoksissa mihinkään ideologiaan. Terrorismi on menettelytapa, tapa harjoittaa poliittista toimintaa. Terrorismin leviäminen ei välttämättä tarkoita sitä, että se uskonto tai aatesuunta, jonka piirissä terrorismi alun perin on levinnyt, saisi enemmän kannattajakuntaa. Terrorismin leviäminen voi tarkoittaa myös sitä, että terroristiset menettelytavat, vastaterrori, nähdään ainoana tehokkaana ja toimivana tapana vastustaa terrorismia.¨
Skämt åsido, men här ser man igen att terrorism egentligen är en metod, inte en separat politisk ideologi. Att terrorism breder ut sig innebär inte nödvändigtvis att den ideologi som gett upphov till den nyaste terrorismvågen vinner fler anhängare. Att terrorism breder ut sig kan också bero på att terroristiska metoder, motterror, uppfattas som det enda fungerande och effektiva sättet att motarbeta terrorism.
Ja johan se on Suomessakin nähty, että esimerkiksi islamistisen terrorismin vastareaktiona levinnyt anti-islamistinen terrorismi voi kasvaa merkittäväksi tekijäksi ennen islamistisen terrorismin rantautumista. Täällä on ollut yksi merkittävä islamistinen terroriteko, se Turun torin puukotus. Senkin teki juoppo ja huumeisiin menevä marokkolainen pikkurikollinen (ei se oululainen), ei mikään kansainvälisen islamistijärjestön solu. Totean taas kerran sen olevan hyvin mahdollista, että Supo on osaavalla poliisityöllä estänyt organisoituneen islamistisen terrorismin juurtumisen Suomeen ja että Supo ansaitsee kiitosta ammattitaitoisuudestaan.
Och här i Finland har vi redan sett att antiislamistisk terrorism som uppstått som en reaktion på islamistisk dito kan växa sig rätt stark och inflytelserik innan någon islamistisk terrorism gör sig gällande. Vi har i vårt land sett ett enda islamistiskt terrordåd av betydelse, knivmorden på torget i Åbo. Det begicks av en supig och knarkberoende marockansk småbrottsling (nä, inte han där från Uleåborg), det var ingen cell av någon internationell islamistorganisation. Jag konstaterar en gång till att det mycket väl kan bero på Skypos skickliga och yrkeskunniga polisiära arbete att några sådana organisationer inte slagit rot i vårt land, och att vi bör vara tacksamma för det.
Turun tapauksessa on osoittautunut, että rikoksen tehnyt hamppari ilmeisesti kärsi enemmänkin mielenterveysongelmista kuin maailmankatsomuksellisesta fanatismista ja että hän halusi tehdä itsemurhan, mutta uskoi islamiin sen verran että pelkäsi sen johtavan helvettiin, ja ajatteli puijata Jumalaa syyllistymällä kuolemalla rangaistavaan rikokseen. Tässä on havaittavissa selkeä yhtäläisyys niihin Ruotsi-Suomen aikaisiin nuoriin sälleihin, jotka intsemurhanhimossaan tunnustivat sekaantuneensa eläimiin, koska halusivat päästä teloitetuiksi - Mooseksen lain mukaan siitä nimittäin seurasi kuolemanrangaistus, ja Ruotsi-Suomen rikoslainsäädäntö perustui pitkälti Vanhaan testamenttiin. Turun puukottaja vaikutti suorastaan pettyneeltä kun hänelle kerrottiin, ettei Suomessa ole kuolemantuomiota.
Mordattentatet i Åbo förefaller ha handlat mer om psykisk (o)hälsa än om fanatisk världsåskådning: killen ville begå självmord, men var såtillvida muslim att han var rädd för helvetet, och tänkte föra Gud bakom ljuset genom att ådra sig dödsstraff genom att göra sig skyldig till ett ruskigt brott. Här ser man en uppenbar likhet med de unga män som i vårt eget Sverige-Finland angav sig själva för tidelag för att bli avrättade - i Mose lag vankas det dödsstraff för sådant, och före moderna brottsbalkar och strafflagar hade faktiskt Gamla testamentet en officiell ställning som lagtext i Sverige och Finland. Den marockanska knivjunkaren i Åbo verkade t o m besviken när han fick höra att några dödsdomar inte finns i Finland.
Islamismi on siis pysynyt aika hyvin hanskassa, kun sen nimissä onnistuu tekemään terroriteon vain tällainen tutkan alle jäävä yksittäinen hullu, mutta äärioikeistolainen terrorismi ja nettihäiriköinti on paennut käsistä jo yli vuosikymmen sitten. Sen tuloksena olemme saaneet yhteiskunnan, jossa äärioikeiston terroriteot eivät johda edes oikeusprosessiin - eivät silloinkaan, kun ne kohdistuvat oman puolueen sisään. Pekka Katajan pääkopan rikkihakkaamisesta ei ole tuomittu ketään.
Islamism har man alltså haft under kontroll, när det bara är en ensam galning som undvikit polisens uppmärksamhet som lyckats med ett terrordåd med islamistiska förtecken, men högerextrem terrorism, inklusive webbterrorism, har sedan ett drygt årtionde varit utanför all kontroll. Sålunda har vi fått ett samhälle där högerextrema terrordåd inte ens leder till rättsprocesser - inte ens i sådana fall då offret är en representant av deras eget parti, som valchefen Pekka Kataja: han blev grovt misshandlad och alla vet vem som låg bakom brottet, men ingen har dömts för det.