Suositut tekstit

maanantai 15. syyskuuta 2014

Poliitikko-suomi -sanakirja (Heikki Kerkkänen)

(Julkaistu alkujaan Paljastetun blogissa 15. syyskuuta 2014)

Maahanmuuttoalan oikea asiantuntija Heikki Kerkkänen kehitteli tällaisen ”poliitikko-suomi -sanakirjan”, joka soveltuu erittäin hyvin maahanmuuttokriittisten poliitikkojen puheiden tulkitsemiseen. Olen vähän siistinyt kieliasua ja muokannut tekstiä.
Kas näin:
  • Poliitikko: Meillä ei ole varaa – suom. ”Minä en tykkää, joten niin ei saa tehdä vaikka varaa olisikin.”

  • Poliitikko: Asioista on voitava puhua – suom. ”En tunne asiaa koskevia faktoja enkä osaa esittää faktaperustaisia argumentteja. Minun täytyy kuitenkin saada julistaa fiilispohjalta omia tietämättömiä käsityksiäni asiasta.”

  • Poliitikko: Eliitti – suom. ”Sellaiset ihmiset, jotka ovat eri mieltä ja joita minä vihaan.”

  • Poliitikko: Tavallinen kansa – suom. ”Minä (ja ympärilläni viihtyvät jees-miehet).”

  • Poliitikko: Veronmaksaja – suom. ”Minä.”

  • Poliitikko: Suomalaiset työntekijät – suom. ”Minä.”

  • Poliitikko: Pienyrittäjät – suom. ”Minä.”

  • Poliitikko: Monet huolestuneet kansalaiset – suom. ”Minä.”

  • Poliitikko: Minulle on tullut yhteydenottoja – suom. ”Joku toinenkin on asiasta yhtä pihalla kuin minä.”

  • Poliitikko: Asiasta ei ole keskusteltu – suom. ”En ole perehtynyt asiaan, en tunne sitä.”

  • Poliitikko: Asia on Suomessa tabu – suom. ”Olen saanut asian tiimoilta kritiikkiä, johon en ole pystynyt vastaamaan.”

  • Poliitikko: Asia pitää selvittää – suom. ”Haluaisin, että tehtäisiin mielipiteeni mukainen 'tutkimus', koska tähänastiset tutkimukset on tehty tieteellisten periaatteiden mukaan eivätkä ne siksi tue mielipidettäni.”

  • Poliitikko: Suomessa ei ole sananvapautta – suom. ”Joku toinen arvosteli mielipidettäni asia-argumentein ja se vituttaa minua, koska en osaa vastata niihin. Siksi haluaisin, että häneltä vietäisiin sananvapaus arvostella minua.”

  • Poliitikko: Rasistikortti heitetään helposti – suom. ”En pysty vastaamaan kritiikkiin, joten alan esittää vainottua uhria.”

  • Poliitikko: Meillä on aikaa toistaa muiden maiden virheet – suom. ”Olen keksinyt tai Halla-ahon blogista lukenut hauskan fraasin, jolla ei ole mitään tekemistä asian kanssa ja joka osoittaa totaalisen tietämättömyyteni muista maista.”

  • Poliitikko: 90 prosenttia pilaa 10 prosentin maineen – suom. ”Olen taas keksinut hauskan asiaan liittymättömän fraasin ja kissanikin osaa tilastotiedettä paremmin kuin minä.”

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kommentit on suljettu. Jos ajattelit kirjoittaa tänne jotain paskaa, niin tiedoksesi: siitä ei tule mitään nyt eikä koskaan.

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.