Suositut tekstit

maanantai 6. marraskuuta 2017

Jussi Halla-aho spelar martyr - Jussi Halla-aho esittää marttyyria

Extremhögern har i åratal ägnat sig åt att beskylla "den våldsamma extremvänstern" för att vara mycket mycket mera hemsk och farlig än extremhögern, som dessutom inte ens existerar, om man frågar extremhögern själv. Nu fick vi denna gamla skåpmat serverad av självaste Jussi Halla-aho, den okritiskt dyrkade ledaren för halvkriminell extremhöger.

Till en början envisades Halla-aho att han på något sätt blivit hotad eller kanske t o m tillknuffad av "våldsbenägna vänsterextremister". Sedan visade det sig att han bara fått frän kritik av folk som inte enades med honom - de hade kallat honom för en fascist eller dylikt. Vad förskräckligt. En internationell känd politisk tänkare som inspirerat självaste Anders Behring Breivik till oförglömliga vikingabragder kan ju inte kallas fascist.

Det här ändrar givetvis ingenting på att anhängarna nu ser sin hjälte attackerad av internationella terrorister och att finskspråkiga borgerliga medier (i praktiken fascistiska medier) okritiskt upprepar Halla-ahos cyniska lögner. Det är ju det enda de kan.
Ett berömt citat av Jussi Halla-aho: "När jag väl tilltalats av en bög i Fabriksparken, undrade jag en stund om jag borde gå och hämta min bössa och skjuta honom i huvudet. Skulle detta inge mig en så stor njutning att det skulle vara värt fängelsestraffet därefter? Att lösa problem med våld är undervärderat nuförtiden."

Kääntäkää vittu itse suomeksi, minäpä en viitsi.