Suositut tekstit

sunnuntai 8. heinäkuuta 2018

Petri Kaivanto paheksuu Halla-ahoa - Petri Kaivanto uttrycker sitt ogillande för Halla-aho

"Nu är det klart som korvspad: Jussi Halla-aho är en liknande lurendrejare som Martti Ahtisaari [??!!]. Halla-aho kallade Italiens största parti (32,5 % av rösterna i valen i våras), dvs Femstjärnerörelsen, för marksistiskt (tyrckfelet är Jussis eget)."

"Jussi Halla-aho accepterar mig inte som medlem i partiet, trots att Sannfinländarna i Vanda och fler än en av partiets riksdagsledamöter har rekommenderat mig och efteråt frågat hur det går med medlemsregistrering. Trots att jag har tagit Sannfinländarna i försvar, trots att jag har försvarat Honom, självaste Mästaren [dvs Halla-aho], trots att jag förstört alla mina arbetskarriärer och mitt äktenskap. Trots att jag var kandidat i kommunalvalen på Sannfinländarnas lista utan att idiotiskt kalla mig obunden."

"Jussi Halla-aho är ett episkt pisshuvud [sic!]  och fejkopposition [sic!!]. En förrädare, en dolkstötare och en slemmig kuk [sic!!!]."


Petri Kaivanto on kuulemma jonkinlainen aiemmin merkittäväkin muusikko, joka ilmeisesti uran alettua takkuuntua on katkeroitunut ja löytänyt lohdun perussuomalaisista tai äärioikeistolaisuudesta. (Toisaalta hän antaa tuossa tekstissä ymmärtää sotkeneensa uransa itse persuilullaan.) Kuten kuvasta näkyy, hänellä on kuitenkin vaikeuksia päästä puolueen jäseneksi.

Petri Kaivanto lär vara någon sorts musiker, tidigare en uppskattad artist, som tydligen efter karriärstopp blivit bitter och i sannfinnarna eller högerextremismen hittat sin tröst. (Å andra sidan låter han oss förstå att det är precis genom sannfinskt engagemang han förstört sin karriär.) Som bilden visar har han dock svårigheter att bli antagen som partimedlem.

Sinänsähän Kaivannon kiukun ymmärtää. Hän tuskin on sen hullumpi kuin perussuomalaiset yleensä, ja puolueen läpeensä pahaa sanomaa levittämään luulisi tarvittavan miehiä, joilla on media- ja viihdeosaamista. Sitä vastoin puolueessa on vieläkin jäseninä "vihervasemmistolaisia" myyriä, jotka soluttautuivat sinne siihen aikaan kun jäseniksi otettiin kaikki ja heidän isoäitinsä myös. 

I och för sig är det förståeligt varför Kaivanto är så arg. Han är knappast mera knäpp än sannfinnarna i gemen, och för att väcka intresse för partiets alltigenom onda budskap behövs det antagligen män som förstår sig på medier och underhållning. Däremot hyser partiet fortfarande "vänstergröna" mullvadar som infiltrerade det när det var fritt fram att ta in vem som helst som medlem.