Suositut tekstit

keskiviikko 6. maaliskuuta 2019

Paperittomuuden syistä - Om skälen till att vi har odokumenterade invandrare i landet

Kysyin siis Heikki Kerkkäseltä, miten persujen tunkeutuminen mestaroimaan maahanmuuttopolitiikkaa on vaikuttanut lainsäädäntöön. Tämä kirjoitus perustuu tietosisällön osalta hänen antamaansa vastaukseen. Sanamuodot, tulkinnat, syyttelyt, polemiikki ja ilkeydet ovat omiani.

Jag frågade alltså Heikki Kerkkänen, hur det har påverkat vår lagstiftning att sannfinnarna gått och mixtrat med invandringspolitiken. Informationsinnehållet i den här drapan är baserad på svaret jag fick. Formuleringarna, tolkningarna, beskyllningarna, polemiken och elakheterna är mina egna.

Nykyisessä ulkomaalaislaissa on kaksi oleskelulupakategoriaa, joiden perusteena on kansainvälinen suojelu. 87. pykälässä määritellään turvapaikka ja 88. pykälässä toissijainen suojelu. Vuotta 2009 edeltäneessä laissa määriteltiin turvapaikka ja suojelun tarpeeseen perustuva oleskelulupa. Myöhemmin Suomessa tuli voimaan EU:n näitä asioita koskeva direktiivi. Silloin laista poistettiin tuo epämääräiseltä kuulostava "suojelun tarve" ja vaihdettiin se kahteen uuteen suojelukategoriaan. Direktiivin vaatimukset sisällytettiin toissijaisen suojelun käsitteeseen. Sellaiset vanhan pykälän määräykset, jotka olivat aikaisemmin kuuluneet tuohon suojelun tarpeeseen, muovattiin uudeksi käsitteeksi nimeltään humanitaarinen suojelu.

I den nuvarande utlänningslagen finns det två kategorier uppehållstillstånd baserade på internationellt skydd. Paragraf nummer 87 definierar asyl, paragraf nummer 88 sekundärt skydd. I den lag som gällde ända fram till år 2009 definierade lagen begreppen asyl och uppehållstillstånd p g a behov av skydd. Senare trädde EU-direktivet om de här frågorna i kraft i Finland. Då avlägsnades det där diffusa "behovet av skydd" och byttes ut mot två nya skyddskategorier. Direktivets krav blev finländsk lag som sekundärt skydd. De bestämmelser i den gamla paragrafen, som tidigare ingått i begreppet behov av skydd, omformulerades till ett nytt begrepp som kallades humanitärt skydd.

Keväällä 2016 humanitaarisen suojelun käsite poistettiin laista, ja on ilmiselvää, että se tehtiin persujen vaatimuksesta. Persuille ja muulle äärioikeistolle "humanitaarinen suojelu" on pelkän nimensä vuoksi aina ollut silmätikku. Kaikki ihmisoikeuksiin ja "humanitaarisuuteen" liittyvä on. Jos "humanitaarinen suojelu" olisi ollut viralliselta nimeltään "tehostettu totalitaarinen neekerikontrolli", se ei taatusti olisi häirinnyt persuja pätkääkään.

Våren 2016 avskaffades begreppet humanitärt skydd, och det är klart som korvspad att detta skedde på sannfinnarnas yrkan. För sannfinnarna och den övriga extremhögern har "humanitärt skydd" alltid varit en nagel i ögat bara därför att det heter så - de hatar ju själva ordet "humanitär" och allt vad mänskliga rättigheter heter. Skulle "humanitärt skydd" ha hetat i officiellt språk "effektiverad totalitär negerövervakning", skulle det inte ha stört sannfinnarna det minsta.

Oman käsitykseni ja muistikuvieni mukaan tämä suojelumuoto oli vain takaportti, joka jätettiin siltä varalta, että turvapaikasta paitsi jäänyttä maahantulijaa ei voitaisi palauttaa kotimaahansa. Ennen kuin persut aloittivat räyhäämisensä, sitä pidettiin suomalaisen pragmaattisen ajattelun riemuvoittona. Toisin kuin suurissa Euroopan maissa, meillä ei ollut valtavia paperittomien laumoja, koska meillä oli lain sallima mahdollisuus merkitä tällaiset väliinputoajat kirjoihin ja kansiin. Näin he olivat viranomaisten valvonnassa ja heille oli mahdollisuus järjestää kotoutumisväyliä.

Enligt vad jag minns var den här formen av skydd i princip ett kryphål som lämnades öppet för de immigranter som inte kunde återbördas till hemlandet trots att de inte fått asyl. Innan sannfinnarna började föra oväsen uppfattades den som en triumf för finsk pragmatism. I motsats till de stora europeiska länderna hade vi inte såna där väldiga skaror av odokumenterade invandrare, eftersom vår lag möjliggjorde det att bokföra de fall som annanstans skulle ha hamnat mellan stolarna. Detta innebar att myndigheterna kunde hålla koll på dem och att det även fanns möjligheter att integrera dem. 


Aiemmin maassa olevalla henkilöllä oli mahdollisuus saada tilapäinen oleskelulupa siksi, että hän ei syystä tai toisesta voi palata kotimaahansa - esimerkiksi siitä syystä, että kotimaa on taistelutanterena eikä siellä ole lentokenttää, johon voisi turvallisesti laskeutua. Tämä ratkaisu lakkautettiin rasistien mieliksi. Sen sijaan luotiin sellainen järjestely, jossa kotimaassaan (syystäkin) kuolemaa pelkäävät, mutta kielteisen päätöksen saaneet heitetään pellolle vastaanottokeskuksesta ja suljetaan sosiaalipalvelujen ja poliisikontrollin ulkopuolelle. Väistämätön seuraus tästä on, että asianomaiset liukuvat alamaailmaan ja rikollisiksi. 

Tidigare kunde en person som vistades i landet få ett provisoriskt uppehållstillstånd därför att han inte kunde återbördas till hemlandet, t ex på grund av det allmänna kaoset som bl a innebar att det inte fanns en fungerande flygplats i hela landet. Den här nödlösningen avskaffades för att göra rasisterna till lags. Däremot skapades ett nytt arrangemang som går ut på att folk som är rädda för att mördas i hemlandet (och inte utan skäl) men som fått asylansökan avslagen inte längre är välkomna på flyktingboendet och även blir utestängda från sociala tjänster och polisiär kontroll. Den oundvikliga följden är att dessa människor marginaliseras och blir kriminella.

Onkin vaikeaa välttää sellaista vaikutelmaa, että äärioikeisto nimenomaan haluaa kärjistää maahanmuuttoon liittyviä ongelmia lakkauttamalla pragmaattiset järjestelyt, joilla maahanmuuttajat on aiemmin saatu yhteiskuntaan sisään ja valtion valvontatoimien piiriin. Mutta tämähän on täysin loogista. Äärioikeistolla ei ole eikä koskaan ole ollutkaan tavoitteena mikään muu kuin yhteiskunnallisten ristiriitojen kärjistäminen ja suomalaisten keskinäisen luottamuksen tuhoaminen, jotta Suomi saadaan putoamaan kypsänä hedelmänä Putinin koriin.

Det är svårt att undvika intrycket att extremhögern inte vill avhjälpa, utan snarare tillspetsa alla samhällsproblem invandring medför genom att avskaffa de pragmatiska arrangemang som tidigare införts för att integrera invandrare och hålla koll på dem. Men det här är helt logiskt. Extremhögerns enda målsättning har sedan länge varit att tillspetsa alla möjliga motsättningar i samhället och förstöra allt ömsesidigt förtroende mellan finländare från olika samhällsgrupper. Slutet är att Finland blir en mogen frukt som Putin kan skörda.

maanantai 4. maaliskuuta 2019

Herooisen homoseksin uusi tuleminen - Heroisk bögsex är här igen

Vanhan kunnon Blogistanin aikoina joku koiranleuka levitteli yksinäisten miesten katkeruuden parantamiseksi linkkiä sivulle, jossa ihannoitiin miesten välistä "herooista homoseksiä". "Herooinen homoseksi" oli muistaakseni jonkinlaista siitinmiekkailua, johon ei sisältynyt penetraatiota, koska peniksen työntäminen ruumiinaukkoihin oli sopimatonta (liian homoa, olettaisin).

Nån gång i början av millenniet, då diskussionens vågor kring ensamma mäns bitterhet gick som högst, var det någon skämtare som spred en länk till en webbsida som idealiserade "heroisk bögsex" mellan män. Om jag rätt minns handlade det om någon sorts penisfäktning utan penetration, antagligen därför att det var för bögigt att stoppa in kuken i kroppsöppningar.

Äärioikeiston keskuudessa julistetaan suureen ääneen omaa heteroutta. Kuitenkin sen naisvastaisuus on niin läpitunkevaa, että sitä ei enää voi selittää pelkästään seurustelusuhteissa koetuilla pettymyksillä. Varsin usein heikäläisten kirjoittelusta tulee sellainen vaikutelma, että naisen kanssa oleminen on heille viime kädessä vastenmielinen sosiaalinen pakko, osa sitä heteromiehen roolia, jonka he ovat omaksuneet syvimmän (homoseksuaalisen) luontonsa vastaisesti.

Extremhögern förkunnar vitt och brett hur heterosexuell den är. Dess kvinnofientlighet är dock så genomträngande, att den inte längre kan ursäktas med att endast hänvisa till personliga besvikelser i kärleksförhållanden. Det är rätt ofta man får ett sådant intryck av deras skriverier att allt sällskapande med kvinnor i sista hand framstår som ett socialt tvång för dem - att de iklätt sig en heterosexuell mansroll trots att denna inte motsvarar deras innersta (homosexuella) natur.

Samalla heidän kaipuunsa homoseksiin on ilmeinen. Monenlaisia tapoja ja kiertoteitä kehitellään, jotta maahanmuuttokriittinen homoseksi saataisiin näyttämään oleellisella tavalla "heterommalta" tai "miehekkäämmältä" kuin "niiden oikeiden homojen" homoilu. Tästä ohessa esimerkki:

Samtidigt är det alltför uppenbart att de egentligen åtrår homosexuella kontakter. De tänker ut mångahanda bortförklaringar för att få invandringskritisk homosexualitet att framstå som "mera heterosexuell" eller "manligare" än det de "egentliga bögarna" håller på med. Se här ett exempel:


"Greg edistää 'homoseksuaalista pederastiaa' kulttuurisena suuruutena. Greg puolusti jo vuonna 2002 myönteistä näkökantaa homoseksuaalisuuteen ja pederastiseen käyttäytymiseen: 'Suvaitsemattomuus homoseksuaalisuutta kohtaan on juutalaista...Homoseksuaalinen pederastia, joka pysyy omassa kulttuurissamme yhä tabuna, oli laajalle levinnyttä muinaisten arjalaiskansojen keskuudessa...Teknisessä mielessä kreikkalaiset ym. eivät olleet pedofiilejä, jotka vainoavat lapsia, vaan kohdistivat mielenkiintonsa nuoriin miehiin...on selvää, että muinaiset arjalaiskansat eivät vain suvainneet homoseksuaalista käytöstä, he pitivät sitä normaalina, eräissä tapauksissa jopa ihanteellisena...On vaikeaa ylläpitää vihamielisiä juutalaisia asenteita homoseksuaalisuutta kohtaan, jos todella ymmärtää ja arvostaa klassisen pakanasivilisaation suuruutta.'"

"Greg främjar 'homosexuell pederasti' som kulturell storhet. Greg argumenterade redan år 2002 för en positiv syn på homosexualitet och pederastiska handlingar: 'Intolerans mot homosexualitet är någonting judar hittat på... Homosexuell pederasti, som i vår kultur fortfarande är tabu, praktiserades allmänt av forntida ariska folk...Tekniskt sett var t ex grekerna inte barnskändande pedofiler, utan intresserade sig för unga män...det är klart att forntida ariska folk inte bara tillät homosexuella handlingar utan ansåg dem normala, att de t o m idealiserade dem...Det är svårt att hysa judiska homofobiska attityder, om man inser och uppskattar den klassiska hedniska civilisationens storhet.'"


Tekstissä mainittu Greg Johnson on huomattava äärioikeistolainen vaikuttaja rapakon takaa, jonka meikäläiset aateveljet ovat ymmärtääkseni kutsuneet Suomeenkin esiintymään. Kaikesta päätellen penismiekkailu ei enää ole muodissa, vaan alan miehet pyrkivät nyt reilusti junttaamaan siitintä nuoren pojan peräsuoleen.

Greg Johnson, som nämns i texten, är en betydande högerextremistisk aktör i Förenta Staterna, som vad jag förstått idéfränderna i Finland bjudit in för att förkunna sin sanning även för oss. Uppenbarligen är kukfäktning inte längre på modet, nu vill killarna inom branschen hellre knulla en ung grabb i röven på riktigt.

Sinänsähän Johnson ei tässä puhu mitään varsinaista palturiakaan. Kaikki tietävät, että muinaisessa Kreikassa vanhemmat miehet harrastivat homosuhteita nuorempien kanssa, ja nimenomaan niin päin, että vanhempi mies työnsi siittimensä nuorukaisen peräsuoleen. Mutta on aika hauskaa, että hän näkee tämän arjalaisena tapana - ja homoseksuaalisuuden ovat hänen mielestään kieltäneet nimenomaan juutalaiset

I och för sig är det ingalunda i nattmössan Johnson talar här. Alla vet att äldre män brukade ha homosexuella förhållanden med yngre killar i gamla Grekland, och det var då gubbtjyven som kom in i ändtarmen på pojkvaskern. Men det är på sitt sätt löjligt att han kallar det här för en arisk sedvänja - och att det enligt honom var judarna som förbjöd det här.

Toki äärioikeiston keskuudessa esiintyy myös sellaisia käsityksiä, että juutalaisten salaliitto pyrkii edistämään homojen oikeuksia tuhotakseen länsimaisen kulttuurin. Mutta jo pitkään on ollut selvää, että hylättävä "homous" ei äärioikeiston kielenkäytössä tarkoita varsinaisesti homoseksuaalisuutta, vaan sivistynyttä elämäntapaa, ihmisiksi olemista ja lainkuuliaisuutta.

Naturligtvis förekommer det bland extremhögern även en motsatt uppfattning, enligt vilken den judiska sammansvärjningen försöker främja de homosexuellas rättigheter för att tillintetgöra den västerländska kulturen. Men det har redan länge varit klart att den "bögighet" som extremhögern anser så förkastlig inte i deras språkbruk avser någon homosexualitet, utan snarare ett någorlunda civiliserat leverne, vanligt folkvett och laglydighet.

Äärioikeiston ihannoima elämähän on väkivaltaista kaaosta ilman lakia, järjestäytynyttä yhteiskuntaa ja sivistystä, joka hillitsisi miehisen miehen impulsseja. (Kokonaan toinen asia on, että monet äärioikeistolaiset lautajonnet ovat pullonpohjalasien läpi maailmaa tähyäviä nörttejä, jotka kuolisivat kenttäoloissa varsin nopeasti diabeteslääkkeiden puutteeseen.) Taustalla on jonkinlainen kliseekivikauden myyttisen soturin ihanne. Soturi tulee, raiskaa ja tappaa koska hänen tekee mieli, ja raiskata saa myös miehiä. Toisaalta kiltti, puolisolleen uskollinen ja viinaa juomaton mies on äärioikeiston mielestä homo, vaikka olisi kuinka heteroseksuaalinen.

Det liv extremhögern åstundar är ju som allom bekant ett våldsamt kaos utan lagar, ordnat samhälle och civilisation, dvs utan någonting som tyglar en riktig karlakarls impulser. (En helt annan historia är, att en typisk online-högerextremist är en skitpratande nörd med tumtjocka glasögon och diabetes som inte skulle överleva en vecka i fält.) Det som skymtar i bakgrunden är ett krigarideal från stenåldern som den skildras i poppkulturen. Här kommer krigaren, våldtar och dödar eftersom han vill, och våldta får han också män. Å andra sidan är en strängt heterosexuell man enligt extremhögern en bög, om han är snäll, inte bedrar sin fru och inte heller dricker sprit.

Homoseksuaalisia äärioikeistolaisiahan sinänsä on riittänyt SA:n Ernst Röhmistä alkaen. 1980-luvun saksalainen äärioikeistojohtaja Michael Kühnen, joka kuoli suhteellisen nuorena immuunikatoon, oli toinen esimerkki. Jörg Haider on tuoreempi tapaus - hänen homoseksuaalisuutensa paljastui pian hänen kuoltuaan.

Homosexuella högerextremister har det givetvis funnits sedan Ernst Röhm, som ledde SA. Ett annat exempel är Michael Kühnen, en tysk högerextremistledare på åttiotalet, som vid relativt ung ålder dog av aids. Jörg Haider är ett nyare fall - hans homosexualitet avslöjades snart efter hans död.

Sinänsä on tietysti ymmärrettävää, miksi äärioikeisto houkuttelee riveihinsä homoseksuaaleja, vaikka homoviha onkin yksi sen suosimista tavoista kosiskella kannattajia. Äärioikeisto on pitkälti nuorten miesten aate, ja homoseksuaalinen mies, joka haluaa käyttää seksuaalisesti hyväkseen nuoria miehiä, pyrkii tietysti sellaisen ideologian guruksi. Aivan vastaavalla tavalla heteroseksuaalinen mies, joka haluaa käyttää hyväkseen nuoria naisia, änkeytyy johtamaan jooga- tai tantralahkoa. Kummassakin tapauksessa isolla herralla on kokonainen retorinen tykkipatteri, jolla hän selittää, ettei hänen kanssaan makaaminen ole seksiä sanan varsinaisessa merkityksessä, vaan suuri mystinen teko Asian hyväksi. 

I och för sig är det givetvis förståeligt att extremhögern lockar till sig homosexuella trots att homofobin är ett av de dragplåster den attraherar anhängare med. Extremhögern är för det mesta en ideologi för unga män, och en homosexuell som vill utnyttja unga män blir naturligtvis guru för en sådan ideologi. På ett motsvarande sätt blir en heterosexuell man som vill ligga med unga tjejer ledare för en yoga- eller tantrasekt. I bägge fallen har den store herren ett helt batteri retoriska knep för att förklara varför det egentligen inte är sex om man ligger med honom utan ett stort mystiskt dåd för att främja Saken.