Maahanmuuttokriitikoiden
mytologia tarkoittaa kaikkia niitä vaellustarinoina leviäviä
juttuja, joita kerrotaan milloin mistäkin kansallisuudesta. Aivan
samat tarinat on Ruotsissa kerrottu suomalaisista joskus
kuusikymmenluvulla, mutta sehän ei täkäläisten juttumiesten
tahtia haittaa. Kaikki ovat kuulleet isän äidin kummin kaiman
serkun langon vähäorpanan kälyn miehen pikkuserkulta kaikenlaisia
tarinoita maahanmuuttajien saamista huimista sossurahoista. Ja nämä
tarinat ovat ehdottoman luotettavia, koska isän äidin kummin kaiman
serkun langon vähäorpanan kälyn miehen pikkuserkku tunsi
1990-luvulla yhden Arskan jonka veljen ryyppykaveri oli ollut
kuukauden vastaanottokeskuksen vaksin lomittajana. Näin luotettavan
ja asiantuntevan tahon tietämystähän ei voi kumota millään
yliopistospeden löpinöillä. Paitsi siinä tapauksessa että
kyseinen yliopistospede on tutkinut kirkkoslaavia. Silloin hän on
kaikkien alojen asiantuntija, jonka tietämys on välttämätöntä
elinkeinoelämällekin – onhan Kirkko-Slaavian kanssa käytävä
tuohus- ja suitsukekauppa Suomen talouden selkärankaa.
Kuten
jo aikaisemmassa jutussani mainitsin, niin hölmöä
salaliittotarinaa ei olekaan, ettei se Hommalla menisi läpi.
Kaasuputki-blogin nettisivulla muuan E. V. ehdotti tällaisen jutun
levittämistä maahanmuuttokriitikoiden keskuuteen:
Kansallisuutta
X edustava perhe, joka ilmoitti olevansa sähköallerginen.
Sosiaalitoimisto päättää perheen sijoituksesta Espoon Westendiin,
koska siellä sähkömagneettista säteilyä on vähän. Halvin
perheelle sopiva asunto maksoi 2,8 miljoonaa. Lisäksi perheen
erittäin sähköallerginen poika Rolf joudutaan kuljettamaan joka
päivä Siuntion ala-asteelle erikoisvalmisteisella Rolls Roycella.
Tämä siksi, että automerkki on ainoa, joka on huomioinut
sähköallergikot korivalmistuksessaan. Perheen allergisia oireita
parantamaan on ostettu sosiaalitoimiston rahoilla merikelpoinen
jahti, jotta perhe pääsee säännöllisesti pois haitallisten
säteilykenttien alueelta.
Nythän
voi tietysti kysyä, olisivatko hompanssitkaan niin typeriä, että
uskoisivat tällaiseen tarinaan. Vastaus on, että kyllä olisivat.
Jutussa on paljon tyypillisiä hompanssitarinan aineksia. En itse ole
varsinainen kansanrunoustutkija, mutta sen kyllä tiedän, että
kansantarinoiden aiheet eli ammattikielellä motiivit ovat
numeroitavissa ja lueteltavissa. Itse asiassa suomalainen folkloristi
Antti Aarne on kunnostautunut kansainvälisestikin sellaisen
aiheluettelon laatijana.
Maahanmuuttokriittisetkin
myytit voidaan purkaa motiiveiksi tai aihe-elementeiksi. Yllä
olevassa tarinassa näimme esimerkiksi motiivin maahanmuuttajille
maksetusta ylellisestä elämästä yhdistyneenä motiiviin
sosiaalitätien luonnontieteellisestä tietämättömyydestä
(antavat jallittaa itseään sähköallergian kaltaisella
pseudotieteellä). Muita motiiveja ovat esimerkiksi sosiaalitädin
seksuaalinen halu maahanmuuttajamiehiin; maahanmuuttajamies
terroristina; maahanmuuttajamies raiskaajana; maahanmuuttajamies
muuten vain seksuaalisesti hillittömänä; maahanmuuttajamies
immuunikadon tartunnanlähteenä jne.
Nythän
joku tietysti kysyy, eikö näissä tarinamotiiveissa ole totuutta
ainakin siemenen tai spermaruilauksen verran. No totta mooses on,
kaikissa propagandatarinoissa on. Onhan meillä ollut pari
afrikkalaistaustaista sarjaraiskaajaa, jotka ovat levittäneet
immuunikatoa. Toisaalta meillä on ollut myös kotimaisia alan
miehiä, kuten Aki Hakkarainen (lieneekö sukua Teuvolle?), joka
tartutti kuolemantaudin viiteen naiseen tuossa osapuilleen
vuosikymmen sitten. Hakusanalla ”sarjaraiskaaja” netistä löytyy
muitakin ihan kalpeanaamaisia seksuaalirikollisia, kuten samoihin
aikoihin Akin seikkailujen kanssa Sisä-Savon mansikkapitäjässä
hillunut Simo R---i, joka raiskasi nuoren venäläisen
marjanpoimijatytön; tuolla Amerikan maalla taas kulttuuria
rikastutti Suomesta muuttanut autokauppias ja pyssysankari, jolla oli
urheilijamenneisyyttä sekä sama nimi kuin eräällä täkäläisellä
säveltäjällä. Jos suomalaisista haluttaisiin jonkin meistä
kyttyrää tykkäävän ulkovallan propagandassa tehdä
raiskaajakansa, siihenkin löydettäisiin vankat perusteet, kun vain
tarpeeksi jaksettaisiin roskapönttöjä tonkia.
Mutta
palataanpa vielä siihen myyttitarinoiden tehtailuun. Netissä on
muuan trolliblogi, jonka sisällön voi tiivistää suunnilleen
seuraavaksi tarinaksi (olen lisäillyt alkuperäiseen ideaan vähän
omiani, mutten kuitenkaan vääristelyksi asti):
Suomeen
tekee parasta aikaa tuloaan mbungwagombe-heimo, jonka kulttuuriin
kuuluu että naiset ovat kaikkien yhteisiä ja nuoria tyttöjä
vaihdetaan seksiorgioissa. Naiivit suomalaiset tytöt matkailevat
mbungwagombe-heimon alueella ja antavat huijata itsensä uskomaan
että mbungwagombet ovat vainottuja. Sellaiset tytöt menevät kaikki
töihin sosiaalialalle ja puhuvat sosiaalitädit ottamaan maahan
mbungwagombe-pakolaislaumoja. Mbungwagombet tulevat maahan valtavine
haaremeineen ja lapsilaumoineen eivätkä tee työtä koska
mbungwagombe-kulttuuri ei salli työntekoa vaan siellä pidetään
vain seksijuhlia päivät läpeensä. Mbungwagombe-kulttuurin tabut
eivät salli asumista halvoissa lähiöasunnoissa vaan kaikille
mbungwagombe-suurperheille kustannetaan asunto kalleimmasta
kaupunginosasta. Jo nyt Armfeltintiellä asuu seitsemän
mbungwagombe-klaania veronmaksajien rahalla. Klaanien välillä on
verikosto ja mbungwagombejen keskinäiset pyssytaistelut vaativat
jatkuvasti sivullisia uhreja. Heimotabut eivät salli mbungwagombejen
ajaa millään muulla autolla kuin Rolls-Roycella joten jokaiselle
mbungwagombe-perheelle on ostettu oma Rolls-Royce jolla lapset
ajetaan kouluihin kehyskuntiin niin että yhden klaanin lapset eivät
joudu kosketukseen toisen kanssa. Lisäksi jokaiselle
mbungwagombe-perheelle on ostettu sossun rahoilla oma rahtilaiva
miehistöineen jotta klaanit pääsisivät käymään Ruotsissa
sukulaisia tapaamassa joutumatta keskenään tekemisiin.
Mbungwagombet kaappaavat lapsia kadulta seksijuhliinsa ja tartuttavat
näihin aidsia ja muita afrikkalaisia sukupuolitauteja.
Kuten
näkyy, tarina on täynnä hompanssien ulkomaalaiskammoa ja naisvihaa
kutkuttelevia elementtejä:
Mbungwagombeille
on tyypillistä seksuaalinen hillittömyys.
Olen itse asiassa sitä mieltä, että Hitlerin Taisteluni
kannattaa lukea (minä
olen lukenut sen), koska siitä näkee, miten paljon yhteistä
Hitlerillä oli nykyisten maahanmuuttokriitikoiden kanssa, vallankin
tuo käsitys viholliseksi leimattujen kansojen seksuaalisesta
kiihkeydestä. Myös Hitlerillä oli pakkomielle juutalaisten
seksuaalisuudesta. Omilta naisettoman runkkarin ajoiltani muistan
kyllä hyvin, miltä tuntui ajatella, että koko muu maailma elää
jatkuvaa seksiorgiaa.
Nuoret
suomalaiset naiset – ne
fasistisen pahuuden edustajat, hehheh – viettävät
seksiorgioita mbungwagombejen kanssa.
Tämäkin ajatus tietenkin löytyy Hitleriltä ja huippuunsa tämän
seksuaalisen motiivin natsipropagandassa työsti ja hyödynsi
tietenkin Der Stürmerin
pahamaineinen päätoimittaja Julius Streicher.
Sosiaalitädit
maahantuovat mbungwagombeja muka vainottuina pakolaisina, koska
haluavat heitä seksileluikseen.
Tämäkin on suosittu ajatus maahanmuuttokriitikoiden
kansanperinteessä. Sosiaalitädit ovat aina kaikkivoipia,
sosiaalitädit maahantuovat mustia miehiä koska musta mies kiihottaa
seksuaalisesti sosiaalitätiä, sosiaalitädit uskovat naiivisti
kaikenlaisiin tarinoihin (esimerkiksi siihen sähköallergiaan!),
johon vetoamalla mustat miehet jujuttavat itsensä
maahantulotarkastusten ohi.
Mbungwagombeja
hyysätään määrättömästi sossun rahoilla, koska he vetoavat
omaan kulttuuriinsa. Tämäkin
on tyypillinen maahanmuuttokriitikoiden iskulause.
Maahanmuuttokriitikot tietävät vihaamiensa ryhmien ”kulttuurista”
sen, että niihin kuuluu raiskaaminen, tyhjäntoimittaminen ja
laiskuruus, ja he ovat yhtä vakuuttuneita siitä, että
sosiaalitädit ovat valmiita menemään kaksinkerroin selälleen
miellyttääkseen kyseistä ”kulttuuria”.
Mbungwagombe-klaanit
riitelevät keskenään niin että siitä aiheutuu uhkaa tavallisille
ihmisille. Mbungwagombet eivät
tietenkään seksiorgiakulttuureineen ole kovin uskottava ehdokas
kiihkomuslimikansaksi, vaikka sinänsähän maahanmuuttokriitikoilla
ei ennenkään ole ollut vaikeuksia pitää esimerkiksi somaleja sekä
kiihkomuslimeina että
juoppoina. Mutta jotta
mbungwagombeista saa kehitettyä kunnon terrrorismivaaran, on syytä
selittää heidät klaaniriitojen repimäksi väeksi.
Mbungwagombet
raiskaavat lapsia. Tämä
propagandamotiivi on ikivanha, mutta aina vetävä. Tälle idealle
saadaan jopa jonkinasteista uskottavuutta siitä, että
mbungwagombeilla on seksiorgiakulttuuri: esimerkiksi somalien
leimaaminen raiskaajiksi ja seksihirmuiksi ei ole uskottavaa, koska
uskonto asettaa hurskaalle muslimille velvoitteen olla harrastamatta
villiä seksielämää ja raiskailematta ketään. Mbungwagombet sitä
vastoin ovat seksihulluja, joten he kaappaavat lapsia mukaan
orgioihinsa hyvässä tarkoituksessa ja hyvää tehdäkseen.
Mbungwagombet
ovat tietysti olematon kansa, jota ei löydy mistään Wikipediasta
eikä Ethnologue-tietokannasta. On kuitenkin kuvaavaa, että nuoren
naisen seikkailuja mbungwagombejen keskuudessa kuvaavan pornografisen
trollibloginkin on muutama maahanmuuttokriitikko mennyt ottamaan
vakavasti. Luultavasti ylläoleva kuvaus mbungwagombejen
kulttuuristakin menee tätä blogia lukeville
maahanmuuttokriitikoille täydestä, tiedä vaikka alkaisivat
levittää sitä totuutena. (”Onko totta?” - ”On on, tunnetun
mokuttajan blogista luin, katso vaikka.”)
Muuten
olen sitä mieltä, että maahanmuuttokriitikotkin voisivat opetella
edes perusasiat somalikulttuurista. Hommalla puhutaan somaleista
esimerkiksi ”bongorummun soittajina”, vaikka bongorumpu on itse
asiassa afrokuubalainen soitin. Koska Amerikkaan vietiin orjia
luonnollisista logistisista syistä ennen muuta Länsi-Afrikasta,
afroamerikkalaisen kulttuurin erityispiirteet ovat länsiafrikkalaista
alkuperää eivätkä liity Somaliaan sen läheisemmin kuin
portugalilainen elämäntyyli Suomeen. Somalien musiikkikulttuuriin
kuuluu pikemminkin luutun kaltainen kielisoitin, kaban.